Может быть поможет в поисках:
http://fow.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=5117&p=92533&hilit=Brze%C5%9B%C4%87#p92533Przypuszczam (to jest moja hipoteza!), że bocznokołowy statek SŁUCZ (przejściowo KAISER; długość, według listy stoczniowej, 72' = 21,95 m) został zbudowany na zamówienie powstającej Cukrowni Strzyżów
http://www.suedzucker.pl/15039.xml (w okresie powstawania cukrowni, w pińskiej stoczni O'Brien de Lacy budowano ten statek) wraz ze śrubowcem BREST. Po I WŚ został przejęty przez Ministerstwo Robót Publicznych, które nadało mu nazwę DROHICZYN, w czerwcu 1919 roku przekazano go Marynarce, gdzie otrzymał nazwę BUG. Pływał najpierw po Wiśle, potem skierowano go na Polesie (17 VII 1919 r.; tam otrzymał dodatkowo oznaczenie K 1). Po samozatopieniu wydobyło go - w 1921 roku - Pogotowie Techniczne DSM (dane z tego okresu: 22,0x3,15x0,4 m), czyli może być statkiem ze zdjęcia z postu Jefe. W 1922 roku powrócił do służby cywilnej, był statkiem Spółki Akcyjnej Cukrowni Strzyżów (razem z drugim statkiem WARTA ex K 2 WARTA, ex Brześć, ex BREST, też zbudowanym w tej samej stoczni).
Dane z 1923 r.: 22,25x3,40/5,30x0,43 m, masz. par. 20 KM;
Dane z 1936 r.: 22,8x3,55/5,8x0,45/0,6 m, masz. par. 32 KM.