Подборка сообщений о аэроклубе в Бресте:
1932 г.
Otwarcie Oddziału Klubu P. W. S. w Brześciu. Po południu dnia 29 maja r. b. wystartował z lotniska w Białej samolot PWS-50 z pilotem p. Stefaniukiem i prezesem inż. Ciołkoszem do Brześcia n. B. na uroczystość otwarcia oddziału K. L. P. W. S., pozostającego pod kierownictwem p. kpt. Papierskiego. Oddział brzeski koncentrować w sobie będzie przedewszystkiem szybownictwo, co zresztą uzasadnione jest brakiem odpowiednich terenów szybów, cowych w najbliższej okolicy Białej.
Wśród tłumnie zebranej publiczności przemawiali kolejno: p. wicewojewoda poleski, prezes Klubu P. W. S. i komendant miejscowego ,,Strzelca", a następnie odbyły się loty pasażerskie.
1936 г.
Uroczystość otwarcia sezonu szybowcowego w Brześciu W dniu 17 maja 1936 r. na lotnisku Adamkowo w obecności władz cywilnych i wojskowych oraz przedstawicieli LOPP i organizacyj społecznych odbyła się uroczystość otwarcia sezonu szybowcowego w Brześciu.
O godz, 10 rano ks. prałat dr. Iwicki odprawił mszę św. połową. Przemówienie okolicznościowe wygłosił inż. Nowacki, prezes Koła Szybowcowego LOPP w Brześciu, podkreślając wspaniały rozwój szybownictwa na Polesiu. Skolei odbyło się wręczenie wyszkolonym pilotom w roku bież. w Brześciu 12 dyplomów kat. „A” i 3 dyplomów kat. ,,B” oraz chrzest 8 szybowców: „Komara", „Czajki" z kabinką i 6 szybowców „Wrona” — zakupionych przez LOPP ze składek członkowskich ludności Polesia.
Na zakończenie uroczystości odbyły się loty pokazowe, wykonane przez pierwszą pilotkę wyszkoloną na Polesiu, p. Zdzisławę Pietrukowską, oraz uczniów: Bednarczyka, Czajko, Wojtulewicza i lwanika.
Prócz tego odbyły się loty wleczone za samolotem na szybowcu „Komar”, zakupionym przez Okrąg. Na szybowcu „Komar” latali: pilot szybowcowy p. Henryk Jackowski z Warszawy i p. Jan Andrzejewski, pilot szybowcowy Okręgu. RWD — 8 pilotował p. Kazimierz Kamocki z Aeroklubu Warszawskiego.
Aczkolwiek dzień był słoneczny, to jednak dość silny wiatr uniemożliwił przeprowadzenie efektowniejszych lotów, wskutek tego najdłuższy lot na „Komarze" trwał zaledwie 31 minut.
Uroczystość była widomym sprawdzianem postępów lotnictwa, w szczególności rozwoju szybownictwa na Polesiu, a społeczeństwo Polesia mogło naocznie przekonać się, na jakie cele LOPP przeznacza zebrane składki.